محل تبلیغات شما

آیا در فکر راه اندازی یک کسب و کار تازه هستید؟ هیچ اشکالی ندارد، مطمئن باشید که تنها نیستید. همه ساله هزاران نفر برای فروش محصولات و خدمات خود به همین فکر می افتند. بعضی ها موفق می شوند و برخی هم شکست می خورند. هر چه بیشتر در مورد راه اندازی یک کسب و کار جدید مطلب بدانید، قدرت شما در خلق مجموعه ای که پایدار بماند و به سوددهی و رضایت خاطر شما بینجامد، بیشتر خواهد شد. فهرست بازبینی زیر بهترین کمک برای شروع مراحل ابتدایی یک کسب و کار تازه است.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

ارزشیابی و ایجاد یا توسعه یک ابتکار اقتصادی

 

1- آیا نوع کسب و کار متناسب با شما هست؟

2-از تحلیل نقطه سر به سر برای اطمینان از سوددهی ایده اقتصادی تان بهره ببرید.

3- یک برنامه مدون کسب و کار شامل بررسی سود و زیان حجم نقدینگی را تهیه کنید.

4- منابع مالی را برای شروع و راه اندازی کسب و کار تعیین کنید.

5- برنامه بازاریابی تهیه کنید.

 

در مورد ساختار قانونی کسب و کارتان تصمیم گیری کنید

 

6- مالکیت یک نفره.

7- شرکت با مسوولیت محدود.

8- شرکت تضامنی یا تعاونی.

9- شرکت سهامی خاص و

10- قبل از تصمیم گیری در مورد ساختار سازمان خود از منابع مختلف به ویژه از یک کارشناس استفاده کنید.

11 - برای سوالاتی که در ذهن تان است پاسخ تهیه کنید. نامی را برای کسب و کارتان انتخاب کنید .

12- به اسامی مختلفی که می تواند با نوع محصول و خدمات شما تناسب داشته باشد، بیندیشید.

13- اگر می خواهید کسب و کار اینترنتی راه بیندازید، بهتر است امکان ثبت نام مجموعه خود را به عنوان یک domain بررسی کنید.

14- از اداراتی که متصدی اسامی فعالان اقتصادی در حوزه شما هستند جهت انتخاب نامی که تکراری نباشد، استعلام کنید.

15- برای تعیین نام شرکت با اداره ثبت شرکت ها می توانید هماهنگی کنید.

16- آن دسته از اسامی که هویت تجاری دیگران است یا موجب سردرگمی مشتریان می شود، حذف کنید.

17- از اسامی باقی مانده در فهرست تان بالاخره مناسب ترین را انتخاب کنید.

 

نام کسب و کارتان را ثبت کنید.

 

- اقدامات اولیه و تهیه مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام مجموعه اقتصادی تان در اداره مربوطه.

19- تثبیت نام به عنوان معرف کالا و خدمات شما ضمن تعیین حوزه فعالیت.

20- تثبیت نام به عنوان یک دامنه و آدرس اینترنتی (در صورتی که بخواهید فعالیت خود را در فضای اینترنتی داشته باشید.)

 

تهیه مدارک سازمانی

 

21- تهیه مرامنامه و اصولی که افراد مجموعه اخلاقاً خود را به آن پایبند بدانند.

22- تهیه و تنظیم اساسنامه.

23- تهیه و تنظیم چارت سازمانی.

24- تهیه و تنظیم شرح وظایف و فرآیند کاری هر بخش.

 

پیدا کردن محل کار

 

25- ویژگی ها و فیزیک مورد نیاز شغل تان را شناسایی کنید.

26- توان خود را برای پرداخت اجاره تعیین کنید.

27- بهترین همسایگی ها برای کسب و کارتان را تعریف کنید و تحقیق کنید آنان به طور متوسط چه مقدار اجاره پرداخت می کنند.

28- مکان هایی را که برای کار انتخاب می کنید باید کاملاً مناسب برای نوع کارتان باشد ضمن آنکه فعالیت شما در آنجا محدودیت های قانونی نداشته باشد.

29- قبل از امضای هر قرارداد اجاره، آن را به دقت مطالعه کرده و بهترین و مناسب ترین مورد را انتخاب کنید.

 

تهیه مجوزها و دیگر مدارک رسمی و قانونی

 

30- برقراری ارتباط و ثبت شدن نزد سازمان های رسمی مانند اداره مالیات.

31- مجوزهای مهارتی و مدارک تاییدکننده این مهارت ها.

32- کسب مجوز فعالیت از اتحادیه صنفی یا دیگر مراجع ذی ربط.

33- کسب مجوزهای مرتبط با کیفیت کار نظیر انواع استانداردها و

34- کسب تاییدیه های کاری از مراجع ذی صلاح نظیر لیسانس ها و. بیمه.

35- تعیین ابزار و وسایل کاری که باید پوشش بیمه ای داشته باشند.

36- تماس با یک شرکت بیمه و تخمین مبلغ انواع بیمه ها.

37- بیمه مسوولیت برای آن دسته از کارهایی که بسیار مسوولیت زا هستند.

38- بیمه اموال چنانچه ارباب رجوع و مشتریان در محل کار شما حاضر می شوند.

39- بیمه محصولات خطرناک یا حساس، چنانچه چنین محصولاتی تولید می کنید.

40- بیمه خسارت و ی یا صدمه دیدن حین کار.

41- بیمه پزشکی و از کارافتادگی برای خود و کارکنان تان.

 

راه اندازی سیستم مالی

 

42- رویه مالی خود را بر اساس سیستم خرید و فروش نقد یا نسیه انتخاب کنید.

43- چنانچه چرخه فعالیت سالانه شما با تقویم همخوانی ندارد، سال مالی خود را معین کنید.

44- تمامی پرداخت ها و دریافت ها را ثبت کنید.

45- استخدام یا مشاوره با یک کارشناس حسابداری را مدنظر قرار دهید.

46- از دفاتر یا نرم افزارهای مالی متناسب استفاده کنید.

 

سیستم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات را راه اندازی کنید تا غافلگیر نشوید.

 

47- با روال پرداخت مالیات در ساختار صنفی خود آشنا شوید.

48- با روش هایی که موجب کاهش پرداخت مالیات می شوند، آشنا شوید.

49- از کتب و نشریات مربوط به امور مالیاتی غافل نشوید.

50- یک تقویم مالیاتی برای کارتان تنظیم کنید.

 

همان طور که می بینید برای راه اندازی یک کسب و کار باید چندین مورد تصمیم گیری و تگذاری کرده و برنامه کاری مدونی تنظیم و اجرا کنید

صحبت های کیوان رنجبر درباره بهانه ها و تاثیر آن بر موفقیت

نظر کیوان رنجبر در مورد کنترل خشم

نظر کیوان رنجبر ـ در مورد موفقیت

  ,کسب ,کار ,یک ,تهیه ,ها ,کسب و ,و کار ,کنید   ,خود را ,راه اندازی

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها